Psykolog Ajla | Sömnbesvär/Insomni
21559
page,page-id-21559,page-template-default,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-1.7.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.5,vc_responsive

 

 

 

SÖMNBESVÄR/INSOMNI

Sömn är vår viktigaste källa till återhämtning och vi har alla perioder då vi sover mindre bra. Det är viktigt att ta hand om sin sömn och komma tillrätta med en sömn som försämras. Sömnsvårigheter kan förekomma ensamt eller i kombination med andra svårigheter och kan ha olika orsaker. Stress påverkar sömnen både genom att det kan ta längre tid att somna men även leda till en ytlig sömn som gör att man inte får den sköna utvilade känslan när man vaknar. Stress- och utbrändhetsproblematik kan också ge ett omåttligt stort sömnbehov och man kan sova mycket mer än vad man brukar men ändå känna sig trött och dåsig när man vaknar. Sömnens betydelse kan inte nog betonas då den påverkar både den fysiska och psykiska hälsan. Med konkreta och lättförståeliga verktyg som grundar sig i KBT (kognitiv beteendeterapi) arbetar vi mot en sömn som gör dig utvilad och återställer balansen mellan aktivitet och återhämtning.

PsykologAjla erbjuder kurser och föreläsningar till företag och organisationer om sömnsvårigheter/insomni i Stockholm samt angränsande län.

 IMG_4090